در این بخش نقاط قوت ، ضعف ، فرصت ها و تهدیدهای شرکت (شناخته شده به عنوان تجزیه و تحلیل SWOT) با موارد رقابت مقایسه شده است ، بنابراین شرکت می تواند برای مشتریان توضیح دهد که چرا باید محصولات یا خدمات خود را نسبت به رقبای خود انتخاب کنند. همچنین مناطقی را نشان می دهد که برای دستیابی به مشاغل برای بهبود رقابت ، تجارت لازم است.
برنامه توزیع و تحویل
توزیع و تحویل چگونگی فروش شرکت و ارائه محصولات شما به مشتریان را تشریح می کند. روش های فروش و تحویل شامل خرده فروشی ، عمده فروشی ، مستقیم به خانه ها یا مشاغل و یا بصورت آنلاین است.
اهداف بازاریابی
در این بخش اهداف بازاریابی شرکت برای آینده نزدیک (به طور معمول یک سال قبل) شرح داده شده است. شاید هدف این باشد که تا پایان سال مالی بعدی فروش را تا 25 درصد افزایش دهیم یا 40 درصد از سهم بازار در منطقه محلی را برای یک محصول یا خدمات خاص بدست آوریم. شامل یک رئوس مطالب سطح بالا از مراحل مورد نیاز برای دستیابی به نتایج مطلوب است.
برنامه اقدام بازاریابی
برنامه عمل شامل اطلاعات دقیق در مورد محصولات یا خدماتی است که می شود به فروش می رسد ، از جمله توضیحات محصول ، مزایا در مقایسه با رقابت ، استراتژی های قیمت گذاری و برنامه هایی برای چگونگی تبلیغ محصول یا خدمات ، خواه با استفاده از روش های سنتی تبلیغات یا آنلاین با استفاده از اجتماعی. رسانه ها. همچنین اطلاعاتی در مورد نحوه پشتیبانی مشتری پس از فروش ارائه می شود.
بودجه
و در آخر اینکه ، بخش بودجه بازاریابی شامل تقسیم هزینه های پیشبرد برنامه بازاریابی است. تجزیه و تحلیل هزینه و سود نشان می دهد که چگونه اجرای طرح بازاریابی باید منجر به افزایش فروش و درآمد شود.
برنامه خود را ادامه دهید
یک برنامه بازاریابی بخش مهمی از برنامه کلی تجارت شما است و هر مشاغل باید برنامه بازاریابی خود را بطور منظم به روز کنند. این به شما کمک می کند تا تلاش های بازاریابی خود را هر ساله راهنمایی کنید ، و اطمینان حاصل کنید که استراتژی بازاریابی که شما از آن استفاده می کنید ، با اهداف و برنامه هایی که برای تجارت ایجاد کرده اید مطابقت دارد.
منبع : http://jayino.com/blog/